Wij maken employer branding zichtbaar

Employer branding, wat doet het voor u?

Bedrijven die tijd steken in employer branding, hebben hier voordeel bij. Vacatures worden sneller gevuld, ze werven betere kandidaten en werknemers blijven langer werken bij het bedrijf. Maar waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? Wij van Eventvisie zijn specialisten op het gebied van communicatie en crossmedia. En juist de crossmediale acties leiden ertoe dat jij de juiste werknemers aantrekt en deze ook behoudt.

Waarom employer branding

De juiste medewerkers vinden en binden aan je bedrijf kan lastig zijn. Maar wanneer je tijd en energie steekt in employer branding ben je de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Employer branding is geen doel op zich, maar een middel om talent aan te trekken en te behouden.  Met goede employer branding worden vacatures sneller gevuld met de juiste kandidaten, zodat teams vrijwel continu op volle kracht kunnen draaien. Dit zorgt voor blijere werknemers, betere dienstverlening aan klanten en minder verzuim en verloop. Trotse, betrokken en gemotiveerde werknemers zijn de belangrijkste ambassadeurs van jouw bedrijf.

Een goede employer branding-strategie

Wanneer je aan de slag gaat, zijn er twee dingen belangrijk: vertel het unieke verhaal van het bedrijf en maak het waar. Laat zien wat jouw bedrijf onderscheidend en aantrekkelijk maakt ten opzichte van andere werkgevers. Waarom zou iemand voor jouw bedrijf kiezen?
De juiste werknemers behouden is net zo belangrijk als de juiste werknemers binnenhalen bij employer branding. Het draait niet alleen om het communiceren van hoe fantastisch je bent als bedrijf, maar vooral door dit te zijn. Voor het huidige personeel en toekomstige werknemers.
Betrek huidige werknemers vanaf het begin bij het ontwikkelen van het verhaal. Wat zijn hun ervaringen en wat vinden zij belangrijk? Op basis van deze bevindingen kun je gaan bepalen welke waarden je als bedrijf naar buiten uit wilt stralen naar nieuwe werknemers. 

Employer branding: wat is mogelijk?

Workshops met huidige werknemers, interviews met huidige werknemers, aantrekkelijke vacatureteksten, werken bij-pagina, informatieve video’s? Er zijn verschillende mogelijkheden hoe je als bedrijf bezig kan gaan met het ontwikkelen van het employer brand. Het is belangrijk dat de boodschap consistent is en aansluit bij de werkelijkheid. Daarnaast is het van belang dat de verschillende uitingen elkaar ondersteunen, zowel online als offline.

Eventvisie is er voor jou!

Dankzij de meer dan twintig jaar ervaring die Eventvisie heeft, weten wij als geen ander hoe wij een effectieve crossmediale aanpak moeten inzetten om de juiste werknemers binnen te halen en de huidige werknemers te behouden. Wij helpen jou met het kernachtig omschrijven van wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie. Daarnaast ontwikkelen wij samen met jou een employer journey waarin zoveel mogelijk contact momenten opgenomen worden. Zowel online als offline. Door het consistent inzetten van online en offline middelen en het delen van een inspirerend verhaal zullen de juiste werknemers aangetrokken worden en huidige werknemers blijven werken bij jouw organisatie.

Neem nu contact met ons op voor meer informatie.