Wij maken infographic zichtbaar

Steeds meer bedrijven passen infographics toe om gegevens, onderzoeksresultaten en tips op een visuele manier weer te geven en te delen met bijvoorbeeld de doelgroep.

De één is nog mooier dan de ander. Maar wanneer gebruik je een infographic? En uit welke onderdelen bestaat een goede infographic. Dankzij onze creativiteit en ervaring met vormgeven weten wij precies hoe wij een aantrekkelijke en informatieve infographic moeten samenstellen voor jouw bedrijf en doelgroep.

Wat is een infographic

Een infographic is een grafische weergave van informatie over een bepaald onderwerp, bestaande uit tekst en visuele onderdelen. Het streven is om, vaak complexe, informatie op een eenvoudige manier over te brengen aan bijvoorbeeld de doelgroep van een bedrijf. De (complexe) data dient simpel gevisualiseerd te worden, zodat de lezer meteen snapt wat de informatie betekent en zich niet af hoeven te vragen hoe zij de data moeten interpreteren.
De combinatie van tekst en beeld zorgt ervoor dat veel mensen het interessant en prettig vinden om een infographic te lezen. Over elk denkbaar onderwerp is het mogelijk om een infographic over te maken.

Waarom een infographic maken?

Een interessante en aantrekkelijke infographic draagt daarnaast bij aan SEO, omdat dat zorgt voor inkomende links naar de website van een bedrijf en gedeeld wordt op sociale media platformen, zoals LinkedIn en Facebook lenen zich perfect voor ‘sharing’ en zijn dus een krachtige marketingtool. Een infographic is als marketinginstrument heel veelzijdig.
Daarnaast is het voor mensen vaak fijner om door middel van visuals informatie tot zich te nemen in plaats van een ingewikkelde tekst door te moeten lezen.

Belangrijke punten bij het maken van een infographic

Infographics bestaan uit twee onderdelen, namelijk de data en de vormgeving. Allereerst dien je data te verzamelen over een bepaald onderwerp dat jij wilt uitlichten. Dit kan van alles zijn. Heb je de data verzameld? Dan komt de vormgeving. Denk hierbij aan de lay out, de kleuren, lettertypes, grafieken en illustraties. Wij van Eventvisie hebben een aantal punten op een rijtje gezet, die wij belangrijk vinden bij het maken:

  • Interessant genoeg? Naast het feit dat de vormgeving er goed uit moet zien, is het essentieel dat het onderwerp ook interessant is voor de doelgroep waarop je deze richt.
  • Niet te ingewikkeld. Een infographic moet niet ingewikkeld zijn. Ook iemand die geen verstand heeft van het onderwerp moet kunnen snappen waar de informatie over gaat.
  • Het gebruik van kleuren. Wij beperken het aantal kleuren dat wij gebruiken bij het maken van een infographic vaak tot twee of drie kleuren of gradaties hiervan. Dit zorgt voor een rustig beeld.
  • Uitlijnen. Belangrijk is dat alle informatie netjes onder en naast elkaar staat. Is dit niet het geval? Dan geeft dit een heel chaotisch beeld voor de lezer.
  • Stijlbreuk. Grafieken en illustraties worden altijd op elkaar afgestemd. Het is erg belangrijk dat deze dezelfde stijl hebben, maar ook dat deze stijl bij het bedrijf én het onderwerp passen.

 

Eventvisie maakt jouw zichtbaar!

Wil jij graag infographics gaan gebruiken om (complexe) informatie te delen met de doelgroep of andere stakeholders? Weet je niet waar je moet beginnen? Of laat je deze liever door een professional maken? Dankzij de meer dan twintig jaar ervaring die Eventvisie heeft, weten wij als geen ander hoe wij een aantrekkelijke en informatieve infographic moeten maken die aansluit bij jouw bedrijf. Samen verzamelen we de data die jij wilt delen en verwerken deze in een mooie uitwerking die de informatie overbrengt aan de doelgroep. Dankzij onze creativiteit zullen de infographics onderscheidend zijn. Daarnaast maken we een promotieplan om de infographic(s) te delen met de doelgroep.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.