Wij maken relatiemarketing zichtbaar

Relatiemarketing, iets voor u?

Een netwerkborrel organiseren, het bijwonen van een voetbalwedstrijd, dineren, een dagje golfen. Dit zijn vaak activiteiten waar aan gedacht wordt om de relatie met je klanten te verdiepen. Wij van Eventvisie weten dat het organiseren van een eenmalige activiteit om een duurzame relatie op te bouwen niet effectief is. Klanten willen meer diepgang. Het organiseren van een inhoudelijk relatie evenement biedt veel meer mogelijkheden tot het verdiepen van je relaties. Dankzij onze twintig jaar ervaring weten wij precies hoe bedrijven alles uit hun relatiemarketing kunnen halen. Wil jij ook een bijzonder relatie evenement organiseren? Dan zijn wij er voor jou!

Waarom relatiemarketing

Wil jij dat je klanten zich transformeren tot echte ambassadeurs van jouw bedrijf? Met de juiste mix van relatiemarketing en communicatie is dit volgens Eventvisie mogelijk. Een persoonlijke en duurzame relatie met je klanten is waar het om draait bij relatiemarketing. Zo blijkt ook uit onderzoek dat 80% van de omzet komt door slechts 20% van je klanten. Daarnaast blijkt dat een aanzienlijk deel van de omzet van al bestaande klanten af komt. Met die klanten wil je natuurlijk een goede relatie onderhouden. Het inzetten van een effectieve relatiemarketingstrategie als onderdeel van de marketingcommunicatie activiteiten is dan ook essentieel om dit te kunnen bereiken.

Doorlopend proces van relatiemarketing

Het inzetten van relatiemarketing is een doorlopend proces waarin evenementen een belangrijke rol spelen. Maar waar moet een relatiemarketing evenement aan voldoen om succesvol te zijn? Wij van Eventvisie weten hier het antwoord op. Relatiemarketing is niet een reeks van losstaande activiteiten. Relatiemarketing evenementen zijn alleen succesvol als er een doordacht communicatieplan ontwikkeld wordt. Dit vraagt om inzicht  in je klanten en om een uitgedachte marketingrelatiestrategie. Wij van Eventvisie kunnen jou hier perfect bij ondersteunen.

Relatiemarketing evenement: wat is mogelijk?

Een bedrijfsbezoek, sportevenement, netwerkborrel, een congres, inspirerende lezing, een workshop, de introductie van een nieuw product of dienst? Er zijn verschillende mogelijkheden voor het organiseren van een relatiemarketing evenement. Belangrijk hierbij is wel dat het type relatiemarketing evenement moet passen bij de doelgroep die naar het evenement toe komt. Daarnaast is een relatiemarketing evenement geen eenmalige gebeurtenis. Als je je klanten wilt transformeren tot ambassadeurs van jouw bedrijf, dan is het essentieel om te werken aan de relatie. Dit betekent meerdere contactmomenten, zowel online als offline. Stuur je klanten regelmatig een
e-mail of een persoonlijke aanbieding. Wissel dit eens af met bijvoorbeeld een workshop, een spontaan telefoontje, een netwerkborrel of een ander contactmoment.

Hoe pakken wij dit aan?

Door allereerst inzichten te verkrijgen in het bedrijf en de klanten kan er een effectieve relatiemarketingstrategie ontwikkeld worden. Samen stellen wij een relatiemarketingkalender op waarin alle contactmomenten met je klanten staan. Je vergeet je klanten niet, benadert hen regelmatig en consistent en maakt het mogelijk om acties meetbaar te maken. Hierdoor haal je veel meer uit de relatie met je klanten.

Eventvisie is er voor jou!

Dankzij de meer dan twintig jaar ervaring die Eventvisie heeft, weten wij precies hoe wij waardevol kunnen bijdragen aan het ontwikkelen van een effectieve relatiemarketingstrategie en het organiseren van een relatiemarketing evenement. Eventvisie zorgt er voor dat alle aspecten van een effectieve strategie kloppen en aansluiten bij jouw klanten. Samen met jou zorgen wij er voor dat je klanten zullen transformeren tot ambassadeurs van jouw bedrijf en je een duurzame relatie kan op bouwen.

Neem nu contact met ons op voor meer informatie.